Jakie zastosowanie w biznesie online ma planer 3d?
Planer 3D jako nowoczesne narzędzie do projektowania online
Planer 3D to interaktywne narzędzie, które umożliwia projektowanie produktów lub przestrzeni w czasie rzeczywistym. Dzięki niemu użytkownik może samodzielnie tworzyć wizualizacje 3D dopasowane do swoich potrzeb, w tym: wybierać elementy, określać parametry, czasem nadawać kształty, porównywać warianty czy realizować zakup. Takie rozwiązanie coraz częściej wykorzystywane jest przez firmy produkcyjne i sklepy internetowe, które chcą oferować swoim klientom możliwość personalizacji w przestrzeni oraz bogate doświadczenia zakupowe.
Jak działa planer 3D i dlaczego zyskuje na popularności w e-commerce?
Zasada działania planera 3D jest prosta: użytkownik wchodzi na podstronę, na której znajduje się narzędzie planera i w intuicyjnym interfejsie wybiera poszczególne elementy, które przenosi lub, które po kliknięciu pokazują się na przestrzeni wizualizacji. System z kolei automatycznie aktualizuje cenę, wizualizację czy inne elementy projektu.
Z kolei prosta obsługa w połączeniu z wewnętrzną rozbudowaną logiką techniczną pozwala generować dokładne dane do wyceny lub produkcji.
W branży e-commerce tego typu rozwiązanie pozwala oferować klientom nowoczesny sposób samodzielnego przygotowania swojego projektu. To z kolei przekłada się na pozytywne doświadczenia klientów online, a także optymalizację czasu poświęcanego na obsługę spersonalizowanych zamówień.
Na rynku widać już, że coraz więcej firm z sektora meblarskiego, wnętrzarskiego czy budowlanego inwestuje w planery przestrzenne, aby jeszcze lepiej prezentować swoją ofertę produktów czy usług.
Korzyści z wdrożenia planera 3D w firmie produkcyjnej lub sklepie internetowym
Planer 3D to rozwiązanie, które nie tylko przyciąga nowych klientów, ale również usprawnia wewnętrzne procesy. Automatyczne generowanie wizualizacji 3D i danych technicznych ogranicza czas potrzebny na przygotowanie ofert. Dodatkowo, planer 3D wpływa na zwiększone zaangażowanie użytkowników oraz może przyczynić się do wzrostu współczynnika konwersji.
Rodzaje planera 3D
W branży wnętrzarskiej planery pomieszczeń pozwalają użytkownikom (B2B, B2C) tworzyć projekty mieszkań, biur czy kuchni. Z kolei planery produktowe wykorzystywane są do konfiguracji bardziej złożonych konstrukcji przemysłowych np. systemów i szaf technicznych, bram czy magazynów przemysłowych.
Bez względu na rodzaj planera 3D wykorzystywane są one w wielu różnych branżach, które sprzedają produkty lub usługi wymagające indywidualnej wyceny oiraz prezentacji w przestrzeni.
Integracja planera 3D
Jeszcze większy potencjał planera 3D można wydobyć wtedy, gdy jest on zintegrowany z systemami wykorzystywanymi przez firmę np. z platformą e-commerce, bazą produktów (PIM), czy systemem ERP. Dzięki temu dane o konfiguracji, cenach czy dostępności są zawsze aktualne, a proces od wizualizacji do złożenia zamówienia przebiega w pełni automatycznie. Integracja pozwala więc nie tylko poprawić komfort klienta, ale również zoptymalizować przepływ informacji w całym przedsiębiorstwie.
Artykuł sponsorowany